Vetlanda-Stockholm-Vetlanda-Stockholm-Vetlanda-stockholm

Känns som det har blivit mycket vetlanda till stockholm å stockholm till Vetlanda. Tänkte bara åkt hem till Peters student men nu blir det en gång till. Undra hur många gånger fler jag kommer åka hem? Har under dagen suttit och kollat på tåg och bussbiljetter. Men allt är ju dyrare och tar längre tid än om jag kör själv. Mer än 800 enkel resa för att åka hem till lilla Vetlanda. Det är sjukt måste jag säga. Så det får helt enkelt bli bilen, för midsommar tänker jag inte fira själv! :) Ibland under jag faktiskt hur jag ska klara mig här uppe, ganska ensamt. Men de känner jag ju bara av när jag är ledig. Så någon ska bli rik under sommaren. Dessutom måste jag ju ta mig i kragen och skaffa ett nytt jobb.

Har ju hunnit vara hemma i Vetlanda, bråkat med chefen och sagt upp mig. Ibland tycker jag ganska illa om mig själv för att jag har sagt upp mig men ändå ganska stolt över mig själv ändå. Jag önskar bara att jag fick tag på en heltids tjänst. Men det får väl bli sälen eller något liknande i vinter i fall jag inte hittar något här. För vad ska jag hem å göra, vart hittar jag ett kul och bra servitrisjobb hemma? Jag får väl söka industri annars! :P

Va förresten mitt inne i Stockholm i lördags under bröllops yran. Folk är ju verkligen galna. Visst va de vakert de man såg på tv men va de verkligen värt att köa hela natten för att få en plats nära gatan. Hade för övrig en väldigt trevlig förmiddag i solen, ett glas vin å fisk på debaser i slussen. Lite besviken över att inte bella jobbade bara, för väntade ju mig att se henne där! :P får gå dit under kvällen en annan gång i stället.

Efter detta bar det av till jobbet och fullt ös med fin dricks! :) Både nöjda å missnöjda gäster. Måste säga att de är väldigt konstig att några klagar över att man har gett dom dålig servis och sedan ger dom än ändå 100 kr i dricks. Är det för att de tycker att man ska ge dricks hur eller hur eller är det för att de bara ville klaga för att för hoppningsvis få något lite mer billigare? Men en missnöjd gäst bland tio nöjda känns inte så pjåkigt i alla fall.

_____


Söndag:

Tog bussen till slussen med henke benke. Tog trippen ner till djurgårdsfärgan, hoppade på och tog en tripp in på gröna lund. Gick en runt på en kvart. Kan det verkligen vara så litet, liseberg är verkligen magnefikt! :) Tacka vet jag liseberg helt enkelt, lite mer yta dessutom. Tog även en runda genom lustiga huset och konstaterade att jag har verkligen blivit för gammal. Tråkigt men sant. Jag som brukar älska karuseller. Till slut tröttnade jag på att gå runt runt runt så vi satte och tog oss ett glas vin, eller i alla fall jag. Gott. :) Sedan gick vi från djurgården in till östermalm och sedan tillbaka till gamla stan där vi hittade en liten mysig restaurang med ett högt galler och bara engelsktalande servitriser, lite udda i sverige. Efter detta tog vi en runda ner till hamnen där ikea hade haft något jippo under bröllopsveckorna och sist men inte minst besökte vi en pub i söder. En helt okej dag och något trött i benen efter all promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0