Stockholm

Så har jag äntligen kommit till stockholm. Vi tar det från början.

Söndag: Kom upp ca 19.00 till stockholm, helt slut. Fick stå i bilkö å köra i ca 20 km/h i ca en timme. Mindre roligt. Tänk om en bil skulle köra in i den han har framför sig, då skulle de ju bli som domino. Usch! När jag hade bärt in alla lådor m.m så tog jag cykeln till orminge centrum å köpte mig frukost till morgondagen.. va tvungen att fråga en vart det fans en mataffär på vägen för jag yrade bara runt. När jag väl kom hem va jag helt slut, satte mig vid datan en stund och sedan somnade jag gott.

Måndag: Vaknade pigg och glad vid kl nio, började packa upp alla saker, tog en dusch och sedan va jag tvungen att åka till jobbet. Men först skulle jag handla lite mat.. tog bilen till orminge, trodde jag skulle hitta typ sibylla eller något liknande, men icke. Dessutom va det bara pakeringa med p-skiva så jag springer in på presssbyrån å köper en macka. Som tur va så fick jag inga böter. :) Sedan bar det av till jobbet. Hade hur skoj å trevligt som helst. Både personalen och ägarna va jättetrevliga. Så gick hem med en bra dag i bagaget å somnade som en stock.

Idag: Vaknade kl sju första gången, då höll de andra i huset på att fixa frukost å levde loppan. Vaknade sedan vid nio. Åt frukost och för en lite stund sen va jag i orminge igen för att handla lite middagsmat med CYKEL! Kan nog vara den trögaste idén på länge. för det första så får man inte plats med så mycket i en cykelkorg för det andra är det tung att ha det andra i en vanlig väska runt axeln och dessutom toapapper på pakethållaren som håller på att trilla av dessutom. Så nästa gång jag tar cykeln till orminge så får det bli inhandling av p-skiva så jag kan ta bilen när jag ska handla mycket. Dessutom kommer jag på nu att jag glömde idealmjöl så jag kan ändå inte reda å göra några såser. Tur att jag köpte tacos som jag kan äta! :)
Dags för middagstillagning, sedan jobb.

Ha det bäst alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0