En park i söderhamn.

Tog bussen till slussen och va framme strax innan tolv. När jag väl hittat upp för alla trappor å över gatan så träffade jag Bella! Massa massa trevligt prat på vägen till en park någonstanns i söder. Hur mysigt som helst, folk kom och gick med musik öl å vin. Själv knaprade jag på ett äpple å en banan å några av bellas jordgubbar. Det blev en sådan där trevlig dag i solen som man helst gör om, om om igen. Fick även en titt på bellas å hennes kompis lägenhet, mycket liten med stockholms finaste utsikt. Kanske inte så konstigt när de bor på 15:de våningen!
Efter detta tog jag mig åter ner till slussen på egen hand för att hitta en sparbössa till min bror. Med stränga order om att det ska vara en sådan man öppnar med konservöppnare. Jag började promenera mot gamlastan, hur mycket sovinir butiker som helst men ingen spargris (kanske skulle hållt mig till gatan nedanför, men så dags å tänka på nu). Fortsatte hela vägen över å sen in på drottningatan tills jag kom fram till olof palme gatan å inser att nu kommer jag snart inte längre. Lyckades till slut leta mig ner på gatan jag å malin gick på och hittade butiken moniq där jag även fann spargrisen! Jag som va helt slut kunde inte bli annat än lycklig. :) Sen va de bara att promenera tillbaks igen.

Passerade riksdagshuset med en korv i munnen för att stilla hungern. Fick mig då en dejavoo från barndommen, det stod en helvit människa till och med i ansiktet helt orölig på en pall, inte ens hans andetag syntes. En liten kille gick fram och la en peng i burken på backen. Då lyfter människan på sin vita hatt och drar fram en grön liten vatten pistol å pekar mot burken, när killen lägger i en krona igen kastar han hatten i luften och sätter den på huvudet. Kommer aldrig glömma den guldiga gubben på samma ställa för säkert 10 år sedan som jag tyckte va sjuk häftig för att han kunde stå helt stilla. Kommer inte glömma den här gubben heller... dessutom insåg jag precis att det måste stå någon där varje dag varje år, iaf under sommaren. :)

Nu kom jag visst bort mig i mitt korvätande. :) Promenerade slutligen igenom hela gamla stan som doftade nygräddat våffelrån. :) Tog mig slutligen till bussen som gick till orminge centrum där cykeln väntade. När jag väl kom hem blev jag bjuden på tacos som jag hade ätit både igår å i förrgår men inte kan man tacka nej när de är vänliga och bjuder. Så nu har jag dessutom konstaterat att även famlijen jag bor hos är trevlig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0