Skitdag VS bra dag.

Har haft en riktigt rutten och dålig morgon och förmiddag. Började med att jag har frukost, lastar på en vagn med allt jag ska ha med mig och kör i väg, när jag kommit en bit så kör jag emot något så alla skålar och fat fyttar sig lite på mellersta raden och en skål med aprikosmarmelad trillar ner och går i bitar, ingenting är på fyllt där ute efter middagen i går kväll och borden va dessutom inte avtorkade. Sen går det väl rätt hyffsat tills jag ska ner till personalmaten. Först tappar jag 1/3 dels bläck med falukorv rakt ner i backen. Så det va bara att plocka upp och börja skura. En lite stund senare ska jag bära in en back med massa glas på, vissa glas är det massa vatten och ligondricka i, tror ni inte att jag välter ett helt glas över helttäckningsmattan. Suck!! Sen kommer en av bartenderna och fråga om den finns mer korv kvar eftersom det är så lite kvar i lådan och han vill inte ta av dom sista bitarna för de ser inte goda ut. Helst ville jag bara strypa dig! Jag hade redan häcken full så det räckte och blev över. Men lite till förtjänade jag nog.. kanske.

Sen slutade jag äntligen och gick ut och åkte lite skidor med Malin, va massa snökullar över allt så det första jag gör är nästan att köra i hjäl mig, men jag fick i alla fall ut och åka lite så de va det värt.

och nu har jag precis kommit hem från brasset, har varit där och käkat middag med Emma, Malin och deras föräldrar. De bjöd mig på mat eftersom jag fixade så de fick halva priset på liftkorten. Blev italiensk buffé... riktigt gott faktiskt. Så till slut blev jag mätt och belåten. Och kvällen fick ett bra mycket bättre slut än start.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0