Familj och personalfest.

Har varit en toppen helg i helgen. : ) Har haft fin besök av la familja. Men kan ju börja med fredagen, då jag va ledig och väntade på att familjen skulle komma så åkte jag, madde och Jenny ner till sälenbyn för att köpa lite alkoholhaltiga drycket när jag har hoppat ur bilen och låst dörren så kommer jag på att jag har glömt mitt körkort, så de va ju bara att köra hem igen och hämta leget och sedan ner igen, sprang in på bolaget fem i sex ungefär. Sen blev det fest, när mamma och pappa hade kommit så knallade vi upp till brasset och dansade lite. Tillslut tröttnade vi och gick hem och la oss. Mycket trevlig kväll.

Sen blev det lördag morgon, väckt av familjen, frukost, sedan vidarer till kaisers för att hyra skidor till mina kära småbröder. Liftkort fixade vi också, även till mor och far som tog en enkel resa upp och traskade lite på toppen av fjället. :) Sedan bar det av till liften, de första åken gick väl så där.. Patrik gjorde ett par fina vurpor. :D Men tillslut lärde även han sig, han körde dessutom som en galning. Men de va både kul och skönt, då fick ju jag också åka på lite... dock blev jag väldigt nervös för att han skulle trilla och slå sig ordentligt, men han trillade bara en gång när det gick fort och då låg den ena skidan förmodligen fyra meter längre upp än han själv. Men inte en skråma fick han! : ) Annars va det väl en halvt om halvt trevlig kväll, Peter blev dålig och jag fick tillbringa sista natten på mitt rum i stället. Men innan det blev jag bjuden på en mycket god pizza.. tack! Sen somnade jag extremt utmattade från dagarna innan och även denna dagen... har blivit en massa skidor. Möjligen något ledsen för att jag inte kunde tillbringa sista natten i stugan, men jag åker ju snart hem. Om exakt fyra veckor är jag hemma igen!


En bild från toppen är ett måste.


Peter i liten och en grymt fin utsikt, synd bara att det inte va solsken.

Det va ju fest i söndags med, personalfest. Först va det femkamp ute, bowling bland annat och vi själva va kloten på tefat. Kul grej. Gick bra för vårat lag på bowlingen dessvärre inte för mig, jag råkar vända och åker baklänges in i en kant så jag flyger av och slår bakåtvolt. Fick i alla fall ner en kägla. :D Dessvärre har jag grymt ont i nacken efter det. Annars så gick det väl så där, vi kom näst sist av fyra lag. Hur det än gick så fick alla hänga med och äta middag på Gustavs, först blev vi bjudna på en välkomstdrink efter det blev det förrätt, oxcarpathio och varmrätt, Lammracks med mandelpotatis "mos" och rödvinssås, asgott! Sedan blev det vidare färd till HC för dom som ville, så där hamnade självklart jag! : ) Men måste säga att HC är verkligen överskattat, man ska nog vara skitfull för att verkligen ha skoj där. Åkte hem vid ett tiden, började jobba kl nio.


Varmrätten. Grymt gott!


Fördrink: caprinia, mindre god dock.


Gänget.


Madde, ser väldigt lycklig ut. :)


Nu är det tisdag och idag har jag haft världens tråkigaste och lugnaste arbetspass.. sålde för ca 2800, inte mycket att hurra för.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0