Konstigt.

En dag här kan vara precis som en dag hemma samtidigt som en dag här kan vara hemsk. Vissa dagar längtar jag hem hur mycket som helst. Hem till alla vänner, hem till familjen och hem till jobbet där jag vet exakt vad jag ska göra. Här har man nya vänner, men inte vänner på samma sätt som hemma. Jobbet är verkligen inte desamma, saknar baren och källarn... trodde det skulle vara mycket mer servering. Men jag är väldigt glad att jag åkte hit, på många sätt och vis.



I kväll är det måndagsklubben så idag ska jag, Sofia och hennes pojkvän Per åka till Sälenbyn och gå på bolaget där tänkte vi. Blir alldels för dyrt annars. Tror dock att det blir nyktert i kväll börjar kl nio i morgon och sen restrerande dagar fram tills på söndag börjar jag kl sex, hur sjutton ska jag palla det om jag festar i kväll me? Så det får bli lungt i kväll dock.
Sitter dessutom och väntar på att jag ska få ett litet paket/brev uppskickat hit som ska innehålla en röd soppsäck. Nu tänker ni förmodligen att jag är lite trög som ber mina föräldrar att skicka upp en soppsäck när det finns tusen här.. men grejen är att det är personalfest på måndagen den 26 med temat plast. Så då kom vi på en briljant idé...  vi ska klä oss i soppsäckar och jag tänkte att jag måste ju vara lite värre än alla andra så det får helt enkelt bli en röd soppsäck hemmifrån eftersom alla andar här är gråa eller svarta vilket jag måste säga är väldigt tråkigt. Så jag har bestämt mig för att klippa två hål i botten av påsen där jag ska sticka ut benen sen ska jag använda själva hantagen på påsen som axelband. Så det kommer nästan bli som en kläning. Ska bli kul att se resultatet men det ska bli ännu roligare att se va de andra kommer utklädda till.


Lite bilder från gårdagens efterfest...


Madde i sitt esse!



Frida i sin extremt snygga mössa.



Vår käre vänn mummelmanen, dock är han slut nu!



Sofia och Per

// Suss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0