Ny dag nya tag.

Japp, så vart det en ny dag. Har påbörjat ett nytt smart sätt att spara pengar på. Får väl se hur länge det håller. Ska spara en krona för första dagen i månaden två för nästa och tre för nästa osv. Om man gör så kommer du ha sparat ihop något på tre fyra hundra på en månad och på ett år har du fått ihop 5945 kr om det inte är skottår för då blir det ju givet vis 29 kr till! Smart va! =)
Sofia, tjejen som jobbar i Viltmarkskåtan ska resa jorden runt om kanske ett år ungefär... och transportsätten kostar inte mer än 25 000 kr Det är inte så farligt dyrt tycker inte jag. Dunderar på om man kanske skulle försöka få någon till att hänga med på en sådan tripp, vore så grymt skoj!
Känner verkligen att det vore så himla skoj att bara resa runt, jobba på olika ställen och leva livet. Att åka till sälen kändes verkligen som en bit på vägen, som att man har gjort något som kommer få än till att verkligen komma iväg på fler saker.

Kommer hem runt den 20 nu, så då får det faktiskt bli till att gå ut en sväng. Måste göra något annat. Är ju inte så att jag ser framemot att komma hem, för det är ju bara en anledning till att jag gör det. Annars så är jag glad över att jag får komma hem en extra gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0