Bli ljus.

Har börjar fundera lite på att bli ljus hårig till sommaren.. skulle vara skönt att slippa färga de så ofta. Det kommer ju dessutom ändå blekas en massa. Så då måste jag ju färga håret typ en gång i månaden eller något minst, skulle ju kunna färga de till den färgen jag har egentligen ungefär. Vi får la se hur de blir.
Är ledig idag, men ska upp till brasset vid fem typ och ta kort.. dock är jag väl inte så jättefräch men orka bry mig. De får skylla sig själva att de inte kan säga till i tid att man ska ta kort. Annars så är det bara fem dagar kvar tills jag kommer hem... ner räkningen är viktig för tillfället. Längtar verkligen hem nu. Men jag skulle gissa på att jag vill tillbaks hit upp lika fort som jag åkt hem igen. Men det är ett annat problem. :)

Kom just på att det har hänt lite roliga säker här uppe trotts allt... i lörsdags så fyllde vår kära VD:s son 20 år, dagen till ära så passar han på att gå upp på sen och sjunga lite, han passar även på att göra en fin lite dans som resulterar i att han spiller en del av sin öl lite här och var och till slut ganska mycket och det där ganska mycket spillandet råkar hamna på vår kära trubbadurs mixerbord. Måste ha känts väldigt glädjande för vår kära VD. Tror dessutom om jag inte har helt fel att bandet kommer från metropolen Åseda, På G heter dom i alla fall.

Sen hände en annan händelse i söndags även den tillhör det lite roliga. Det va nämligen så att brandlarmet gick, inte för att det är det minsta roligt för det är förmodligen tionde gången det går. Men det brukar ju alltid vara restaurangpersonal som sätter igång det genom att de råkar öppna poppcornpåsar som det ångar värme ut ur men det här gången springer alla in i köket, men det är inga där och vi känner ingen doft av någonting, så vi går upp på uppevåningen och finner elin och en kille från skidskolan som håller på att tillaga mat och precis när han lufter stekpannan från spisen till bordet så går brandlarmet. Men här kommer det bästa, alla trodde ju då att de va dom och va jätteglada över att det inte va restaurangpersonalen men vi fick tji på näsan... det va helt enkelt Alex och Niklas som hade damsugit sitt rum utan dammsugarpåse, detta resulterade till att brandlarmet gick. Kanske ett lite väl känsligt brandlarm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0