Lite till jobb då!

Då har man jobbat klart å ätit å så för idag.
Blev tre å en halv timmes jobb idag.
Imorgon skulle jag egentligen vara ledig men idag så gick diskmaskinen i brasseriet sönder... å de är den stora huvuddiskmaskrinen som används till frukosten, lunchen, after skin, middagen å nattklubben.
Så i morgon ska jag hoppa in lite extra å hjälpa till på frukosten och diska, och även lite på lunchen kanske! :)
Ska  bli gött, blir ju några extra timmar till då!
Annars så är jag ledig på måndag, men funderar på om jag ska gå brevid lite på morgonen när man gör frukosten så jag vet hur det funkar, för sen jobbar jag med att göra frukost tisdag och onsdag och även brasseriet sen är de lite plock å bistro.
Så på måndag kanske man ska pass på att åka lite skidor... fast är ju ledig på torsdag å lördag me å på fredagen jobbar jag bara kvällen så då hinns de ju me lite där med!
Är ju dock inte riktigt heltid nästa vecka heller... men veckan därpå då lär de bli att göra!

Idag när jag kom till bistron så kan jag ju säga att de va som en ända stor soppa allting, frida stog i kassan SJÄLV dessutom när de va hur mycket folk som helst medans linn sprang å diskade lite... är de inte bättre då att hjälpa till att servera gästerna istället för att diska?? Förstår inte riktigt vad folk prioriterar.
Men det har väl med vana att göra kanske.


Jobbade i plocken igår, råkade krossa två glas tror jag, lr kanske va fler... håller aldrig räkningen längre.
så jag är i mitt vanliga esse, lite pinsamt...
Annars gick de bra, va hur lungt som helst nere i tipi bar typ så jag gick upp å plockade i brasseriet i stället!

Nä, nu blir de lite film i stället för fest tror jag... orkar inte gå ut om jag ska upp i morgon!

//Sune  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0