En dag kvar.

Sitter här i sängen och har ingen som helst julkännsla alls, har till och med satt på julradio... men det gör saken nästan bara värre. Jag ville bara hem och fira jul! Umgås med familjen, äta mammas goda julmat, gå ut och umgås med vännerna efter allt julklapps stök på kvällen och självklart öppna julklapparna. Inte en ända har man, ångra nästan att jag sa till farmor att hon inte behövde skicka min julklapp till mig att jag tar den när jag kommer hem sen... Hoppas på att jag kanske får en chans att åka hem efter jul och nyår, då ska det vara mycket lugnare här. Trodde faktiskt inte att jag skulle sakna hemma så mycket som jag gör. Idag är det ju exakt två veckorsen jag åkte hit. När jag är hemma här så upptäcker man mer vad man saknar, jag trivs här, jag tycker de är skoj att jobba här å de är kul att åka skidor men det finns så mycket jag saknar hemma i vetlanda.

jultomte-farg_380.jpg

Nä, ska försöka städa lite... ser ut som ett bombnerdslag här. Inte lätt att hålla ordning med så mycket saker i ett så litet utrymme med så lite förvaringsställen.

Sen blir de till att gå upp och äta lite p-mat, hämta skidorna och sen kanske åka lite skidor med madda om hon orkar efter jobbet, tror knappt det. I morgon jobbar man ju hela dagen, så i kväll ska jag, linn, madde, frida, jenny och kanske två till fira lite jul, vi ska äta lite grött, lussekatter, pepparkakor, julskinka och kanske lite julgodis också. Sen ska jag väl beundra linns julklappshög med. =P Hon har ca 24 julklappar... galet mycket, tror knapp jag någonsin har fått så många julklappar. Kanske när man va lite och fick fler paket med mindre värde.



jultomte1.gif


Ha nu en riktigt GOD JUL, det ska jag ha den dagen jag firar den! =)
jultomte2007-235.gif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0