Anställningsbevis.

Idag har jag skrivit på mitt anställningsbevis, när jag fick det så stog de att jag skulle tjäna 96,4 å då började jag undra va fan jag hade gett mig in på... tjäna sju kronor mindre nu än va jag gör hemma, de är ju inte direkt vad jag har räknat med.
Så jag sa till Matilda att när jag va på intervjun så frågade de va jag tjänade nu å så sa jag att jag tjänade 103 någonting för de gjorde jag ju också och då sa dom att jag skulle tjäna de hos dom också! När jag sa det till Matilda frågade hon mig om jag hade någon utbildning å hur länge jag har jobbat... så nu har jag 103,60.
Tackar fasen för de, annars så hade jag nog åkt hem... lr inte, jag har de ju rätt bra här faktiskt.
Dessutom fick vi reda på hyran med, den ligger på 1800 för detta lilla rum men då ingår vatten, el viss städning av kök å korridor så de är ju rätt bra ändå.
Så nu är jag rätt nöjd med de hela faktiskt!

Så trotts att de inte blev några skidor åkta idag å det kändes som hela dagen skulle bli pisstråkig så blev den faktiskt helt okej!

Men i morgon ska det bli fint väder, så de blir det skidor en liten stund på eftermiddagen å sen hela lördagen!
Har ju faktiskt varit här i en vecka nu så måste ju passa på att åka lite, man har ju trotts allt fått ett gratis liftkort med! :)

Måste bara tillägga med, att om jag överlever dom kommande dagarna så ska ni vara lyckliga, för nu spöregnar det å är isgata utanför typ.
I morgon ska de bli jättefint väder å massa minus... det betyder ju bara ännu mer isgata!
Gissa om jag kommer att halka å slå mig lr!?!

//Susanne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0